Klachtenregeling

Waar mensen werken, gaat weleens iets mis.  Dit kan dus ook gebeuren bij de Justitiële Informatiedienst. Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker van de Justitiële Informatiedienst (Justid) of als u niet tevreden bent over de manier waarop de organisatie heeft gehandeld, kunt u een klacht indienen. Dit geeft ons de mogelijkheid om de klacht op te lossen en onze dienstverlening te verbeteren.

Hoe dient u een klacht in?

Een klacht indienen kan op de volgende manieren:

  • een mail te sturen naar info@justid.nl met als onderwerp ‘klacht’;
  • schriftelijk, door een brief met als onderwerp ‘klacht’ te sturen naar de Justitiële Informatiedienst, Postbus 337, 7600 AH te Almelo;
  • telefonisch, door uw klacht kenbaar te maken aan één van de medewerkers van Klant Contact en Service via 088 998 90 00.

Vergeet niet uw contactgegevens te vermelden (naam, e-mailadres en telefoonnummer).

Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.

Wat gebeurt er met uw klacht?

  • De ontvangst van uw klacht bevestigen wij schriftelijk of per e-mail. Hierna neemt de klachtencoördinator contact met u op. Deze coördinator zorgt er voor dat uw klacht zorgvuldig en tijdig wordt behandeld. In het gesprek met de klachtencoördinator heeft u de gelegenheid om uw klacht toe te lichten. Dit bent u niet verplicht. Samen met u wordt bekeken hoe uw klacht verder wordt behandeld. Het vinden van een oplossing staat voorop.

Als wij uw klacht niet in behandeling kunnen nemen, ontvangt u hierover een gemotiveerde brief. Een reden kan zijn dat uw klacht betrekking heeft op een gedraging van meer dan één jaar geleden of dat uw klacht al eerder is behandeld door ons. Als uw klacht (ook) betrekking heeft op een besluit, dan wordt gekeken of dit als bezwaarschrift moet worden behandeld. Uw klacht wordt behandeld binnen de wettelijke termijn. Die termijn in zes weken, met de mogelijkheid om deze termijn met ten hoogste vier weken te verlengen.

Vragen

Als u vragen heeft over uw (ingediende) klacht kunt u contact opnemen met Klant Contact en Service via telefoonnummer 088 998 90 00.

Meer informatie

De klachtenregeling van de Justitiële Informatiedienst vindt u hier.