Klanttevredenheidsonderzoek Justid levert interessante resultaten op

De Justitiële Informatiedienst (Justid) hecht veel waarde aan het inzicht in de beleving van zijn klanten. We hebben daarom vorig jaar een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Als leverancier en dienstverlener op het gebied van cruciale informatie voor de keten heeft het klanttevredenheidsonderzoek veel relevante informatie opgeleverd. De uitkomsten zijn positief: we worden over het geheel beoordeeld met een 7,7.

Handen met pen

Inmiddels zijn we intern in gesprek over de onderzoeksresultaten. In het onderzoek worden ons mooie dingen meegegeven, maar ook leerpunten. We zijn voornemens om nog beter te scoren op klantgerichtheid, zichtbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van onze systemen. De vraag is nu: hoe gaan we dat verbeteren?

Justid wordt gezien als een professionele organisatie die de basis op orde heeft. Onze deskundigheid, professionele houding en loyaliteit worden gewaardeerd. Toch willen we graag pro-actiever zijn en meer oog hebben voor wat de klant wil. Vandaar dat we (nog meer) met onze klanten in gesprek willen.

Ook zijn we druk bezig met het schrijven van een actieplan om te werken aan klantgerichtheid, partnerschap en verbetering van pro-activiteit. In de toekomst gaan we zeker weer een klanttevredenheidsonderzoek houden.